Onze persoonlijke diagnose van de media

donderdag 18 oktober 2007

Geraakt door het nieuws

Nadat ik alle (of toch vele) nieuwsberichten in de krant gelezen heb, wacht er nog een kleine portie lectuur op mij : De dagelijkse column van de nieuwsbladredacteurs. Ook woensdag bladerde ik traditiegetrouw naar mijn dagelijkse uitsmijter, maar daar werd ik geraakt door het nieuws.

De redacteur met dienst schetste een portret van zijn moeder en enkele andere rusthuisbewoners. Aangezien ook ik jarenlang een rusthuisbezoeker was, herkende ik de situaties die hij beschreef. Eenzame bejaarden, verpleegsters die handen te kort komen en kamers die bij je vorige bezoek nog bewoond waren, blijken plots leeg te staan.

De column ontroerde mij niet alleen, maar ik besefte tegelijkertijd dat ik nog veel te leren heb. Het getuigt immers van een kunst om mensen met enkele pennetrekken te kunnen aanspreken .

Ik kijk alvast uit naar de volgende column.

1 opmerking:

Unknown zei

Iets verder schrijft Annelies iets over onbewust gekopieerde koppen... Jij haalt je inspiratie duidelijk bij de Flair.. Grappig.