Onze persoonlijke diagnose van de media

woensdag 31 oktober 2007

Leven van kortingsbonnen

Een man uit Merksem heeft van kortingsbonnen uitknippen zijn beroep gemaakt. Hij gaat elke dag op zoek naar promoties en bonnetjes, die hij vervolgens zo efficiƫnt mogelijk probeert te gebruiken. Zo slaagde de man er al in bij supermarkt Match een bestelling van 6.000 euro te plaatsen die hij, op vijf cent na, volledig met bons zal betalen. Ook Makro kwam al met de bonnenverzamelaar in aanraking. De man profiteerde van een promotie (waarbij je bij twee blikjes worst een karton bierblikjes gratis kreeg) door vier palets worsten te bestellen, waardoor hij recht had op 4.820 kartons bierblikjes.

Een journalist van de Gazet van Antwerpen kwam tijdens een interview met de bonnetjesknipper (die vermomd met hoed, pruik en bril onherkenbaar wenste te blijven) te weten dat de man handelt uit ongenoegen met de hoge prijzen die supermarkten voor etenswaren vragen:


”Ik doe dit uit onvrede. Ik vind dat we veel te veel moeten betalen voor de producten die in de winkels liggen. Er worden woekerwinsten gemaakt voor de beursspeculanten en de oprotpremies van topmanagers. Ik wil tonen wat er allemaal mogelijk is. Ik investeer nu vijf cent en kan voor 6.000 euro aan producten uitdelen aan anderen.”


Sven Pichal vroeg deze ochtend tijdens zijn radio 1-programma aan de journalist of de man nog tijd had voor iets anders. De laatste verklaarde dat de koopjesjager leeft van een uitkering en fulltime op zoek is naar interessante promoties. Om dezelfde resultaten te kunnen behalen, zal je dus niet alleen een schaar en een rekenmachine, maar ook veel tijd nodig hebben.

Geen opmerkingen: