Onze persoonlijke diagnose van de media

vrijdag 9 november 2007

Geen kerstgedoe voor 15 december

Deze morgen viel mijn mond open van verbazing. "Kerstmis in november : Britse toeristen vieren vervroegd eindejaar in Oostende" kopte mijn krant. Omdat de Britten de eindejaarsdagen graag thuis vieren, beleven de reismaatschappijen (en vooral de autocarindustrie) in december een dip. Reismaatschappij Hooverland organiseert daarom vroegtijdige Turkey en Tinselfeesten (Kalkoen en Kerstslinger).Busladingen Britten worden daarbij aangevoerd om in Oostende vervroegd Kerstmis en Nieuwjaar te vieren. Rare jongens die Britten! Wat echter niet in het artikel stond, was waarom een mens nu vervroegd kerstmis/nieuwjaar wil vieren. Ik vermoed dat de enthousiaste feestvierders het zelf ook niet goed weten.

Dit alles staat in schril contrast met de actie die radio 1 presentatoren Peeters & Pichal opgezet hebben. "In godsnaam : geen kerstgedoe voor 15 december" is hun slogan. Iedereen die een inbreuk op deze regel vaststelt, mag op de site reageren.Deze logica kan ik al beter volgen. Wie zet er nu immers een kerstboom vooraleer de goedheilige man van Spanje is langsgeweest? Een beetje respect voor de man zijn grijze haren zou toch op zijn plaats zijn. Daarom wil ik mij aansluiten bij de actie van Peeters & Pichal en roep ik iedereen op om hetzelfde te doen

Geen opmerkingen: