Onze persoonlijke diagnose van de media

vrijdag 16 november 2007

Robin Hood slaat opnieuw toe

De fanatieke bonnetjesknipper heeft opnieuw een grote buit binnengehaald. Hij slaagde erin om in winkelketen Blokker voor 48.511 euro producten te kopen, waarvoor hij slechts 60 cent moest neertellen. Gazet van Antwerpen maakte gisteren zijn identiteit bekend. Het gaat om Norbert Verswijver die zichzelf Robin Hood noemt, omdat hij de opbrengst niet voor zichzelf houdt, maar uitdeelt.

Verswijver had gezien dat de kortingsbonnen niet het opschrift 'niet cumuleerbaar' vermeldde. Op die manier kon hij een tv-toestel kopen met een kortingsbon van 20%, daarna voor het overige bedrag een nieuwe bon gebruiken enzoverder. Voor hij in het bijzijn van een deurwaarder naar de winkel stapte, had hij zich bij Test-Aankoop over het slagen van zijn plan geïnformeerd. Zijn actie was volgens de consumentenorganisatie volkomen legaal. Als de producten niet geleverd zouden worden, plant Verswijver naar de rechtbank te stappen.

Lees ook: http://erasmussers.blogspot.com/2007_10_01_archive.html

Geen opmerkingen: